torsdag 21 augusti 2014

Ljuva svala mörker.

Här i våra knutar så har det regnat lite var dag nu,
och det passar bra....
Om det räddar vår gräsmatta är sen en annan sak.

Jag hör till dom som är definitivt en höst människa.
Mörka nätter, hög himmel ...och regn ibland.
Det är min melodi.
Det har säkert med mitt förra liv att göra.
Sommaren var så arbetsdryg och orolig.
Sen till hösten så lugna livet ner sej,
säden tröskad, djuren inomhus, skolan börja....
Alla ska vara hemma... tända lampor och ljus som lyser.
För så som hösten kommer.. så börjar jag bygga bo,igen!

Igår kom jag hem med två små fina ljuslyktor i glas och en bricka.
Mitt jobb sluta 14:00 och jag måste vänta på MrJärki i 1.5timme...
Det var synd om mej... ;) 
men styrde kosan mot gamla stans affärer för att fördriva tiden.
Rundturen i affärerna där fick mitt bobyggar sinne att nästan köpa en ny kökslampa.
Jag har nu funderat, och velat hit och dit,
förklarat för MrJärki att jag kommer att köpa en ny kökslampa.
Vilket han storögt inte kunde förstå... för vi har ju en lampa....
-suck-
Idag skall jag hämta den efter jobbet.
Hoppas det blir så snyggt som jag fantiserar.


Vardagsrummet hade säkert fått en om ändring igår också,
men det låg en chockad karl i soffan....
Vi har också skaffat oss ett badhus i sommar.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...