söndag 23 november 2014

Ett nästan romantiskt återseende...

Dethär med att sälja sitt hem och hus 
kommer att fodra ett helt eget inlägg lite senare.
Men nu skall jag plocka fram problemet med att ha huset till salu, 
och att allt som kan störa försäljningen skall plockas bort.

Ingen förmedlare sa mej att t.ex symaskinerna skall gömmas,
utan jag gjorde det för de är ena jäkla dammsamlare,
och hej inte är det någon snyggt att vila ögonen på heller.

Och eftersom vårt hus hann vara nästan 6mån till salu, 
så börja jag få en himmelens längtan efter att få sy något.

Igår kom då ögonblicket som jag plocka fram min älskade husqvarna!!
Sakta koppla ihop den... pedalen under bordet och koppla till strömmen.
Torka lite damm...spola vit undertråd...
Saxen på bordet...bra musik ur köksradion.



Visserligen hade jag tänkt att första gången skulle vara lite mera speciell.
Som t.ex ett fint lapptäcke eller fina dynor till soffan..

Men  nej...
Jag börja helt brutalt med att korta av 5st gardinlängder.
Bara för att få skapa lite fritt... så fritt som en borduk nu kan bli :)
så grävde jag fram en grå rutig tygbit, som just räckte just till en duk på det nya köksbordet.
Passa fint eftersom vi har grå köksdörrar.

Dethär åstadkom då en kvinna som sytt brudnäbbs klänningar och "enstexhalare" på löpande band.
Och till råga på allt var jag otroligt stolt.

Till nästa så vill jag baka, det har jag inte gjort på länge heller.... 
fast egentligen så borde jag lära mej väva mattor,  
Det bara inte finns sådan köksmatta jag skulle behöva. Fast det skulle väl nog hjälpa om jag visste hur den skall se ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...