torsdag 5 mars 2015

I feel blue.....

.. kan betyda mycket,
och det gör det minsann också,
men nu menar jag min nya look i vardagsrummet.

Det blev en ny matta, nya soffdynor och en mysfilt i beige.
Och vips förändrades rummet från december till mars.
Visst är det lätt när allt är vitt att "byta färg".
En lindrig razzia utfördes ännu  för att hitta min blå mariskål.
Kannan den väntar på en bukett med prästkragar.

Så med ryggen mot köksfönstret,
som fortfarande har gardiner i rödvit rutigt, 
så kändes hemmet fräscht och ljust.
En del av hushållet iallafall.


Den blå prickiga kannan är en favorit sen länge,
hitta den i en liten fransk inredningsaffär som fanns en tid i Borgå.
Och den affären fanns ännu tvärs över gatan till mitt jobb i tiderna.
Det stod mej sist och slutligen ganska dyrt....
från kafferummet såg man nämligen rakt ner till affärens fina skyltfönster.





Lilla försäljar tösan på Hemtex upplyste mej att i vår så är färgen just BLÅ.
Passar mej bra.
MrJärki sucka av lättnad att han passar lyckligtvis in då han hade blå t-shirt igår på soffan.

Du förstod säkert att köksgardinen är osydd ännu, men även den kommer att gå i blå/beige/vit.
När den blir klar just före lillajul.



4 kommentarer:

  1. Fina kuddar och snygg matta :)
    Trevlig helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tycker också det blev snyggt. Om bara inspirationen höll sej en tid nu så kanske resten av huset får en sväng med trollstaven ;)

      Radera
  2. Så fint och rofyllt… Jo jag stack in huvudet i hemtex och konstatera att det fanns ur snygga lakan i blått.. Men int sku ja ha blått. Jag har också börjat gilla den färgen igen… Men nu fick det bli en skjorta bara.
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag titta inte på lakanavdelningen till all lycka...
      Tur att man är så gammal så man levde redan då det var förra blå-inrednings-tiden. Så nu är det bara att gräva bak i skåpet och på vinden.
      Duktiga du som tar för dej att sy kläder.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...