onsdag 13 maj 2015

6månader senare

märkte jag att endel av våra möbler inte passar hos oss mera.

MrJärki var på jobb förra veckan,
och jag hemma.
Då brukar det ske minsann... när han inte bromsar
Vips gled stora möbler från rum till rum.
Pannlappar under bara och stora skåp byter rum.
Inget behöver tömmas, inte en endaste skål.

Kökets glas vitrinskåp gled in i vardagsrummet...
och MrJärkis stora klumpiga vinskåp,
det hamna brevid ytterdörren.
På väg ut!
Är det någon som är i behov av ett skåp?
Fult som fan och rödbrunt!!

Och för att jag gjorde denhär parkettharakirin,
så blev det tomt i köket.
Och det går ju inte för sej.
Så Fransyskan styrde mot Borgå mot möbelhimlen kungsporten.
Och jag hitta vad jag sökte..
men skåp jäkeln rymdes inte in i bilen.
Skåpet det kom hem senare med MrJärki,
som muttra något om att
det fanns ett bra skåp redan.

Nu är jag nöjd en tid.
Eller egentligen är kaffebordet i vardagsrummet för stort också..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...