söndag 2 augusti 2015

Lavendel ljus

Alltså ALLA med någonslags anständig uppfostran, bör göra en lavendel ljuskopp denna sommar.
Kröhöhöm.....

Jag såg för en tid sen på en blogg första ljuskoppen av detta slag.
Senare har jag sett dem i olika sammanhang,
bloggar och fb-grupper.
Oj så fint...tänkter jag. En sådan skall jag göra.
Nej.... jag skall ju göra många nästa gång vi har gäster.

Glömde sen gladeligen allt,
kanske för att min lilla lavendel höll på att dö...
Men idag då jag vattna blommorna,
och "mängder" med lavendel blommor dofta gott i sommarkvällen mindes jag mitt projekt.

Fort som katten in efter saxen.
Redan vid dethär laget insåg jag att inte blir det många ljuskoppar minsann av denna skörd.

 
Sen hitta jag ett kantstött kartio glas.
I min lilla blonda hjärna så skulle jag bara rada dit blommorna snyggt,
lika långa stjälkar och med jämna mellanrum.
Knyta ett vackert juteband om och sen avsluta med den vackraste rosett jag någonsin skådat.
Attan heller!!!
Det behövdes tape...sax....snöre...svordomar,
och mera tålamod än vad jag har.

Men ni ser idén... om ni inte råkat på en sådan lavendel ljuskopp tidigare,
Här görs inga fler... om inte en enorm skörd nalkas i höst.


Till och med grannens katt undra vad tusan håller du kvinna på med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...