onsdag 4 maj 2016

Det sker i vårt mörka sovrum...

Ni som hängt med i något år så vet att jag byter sänggavel
som andra byter karar... ;)

Vi har en helt vanlig vit trägavel...med några kryss,
men den har sannerligen inte sett dagsljus på säkert 10år.

Först har jag sytt en huva av inredningsvadd.
Sen så föds det nya huvor på löpande band...
hehee..riktigt så duktig är jag inte.
Men det börjar finnas en hel del av dem.
Fast ibland så får de nog ett annat liv som dynor i soffan eller dylikt.

Den blå med beige blommor har jag storgillat länge,och sparar den ännu också.
Men idag så tog jag fram en ljusare sänggavel,
också gammal,
den är igen sydd av ett gammalt säng överkast.




En annan förändring finns också i vårt sovrum. 
En mörk dold hemlighet.

Jag har äntligen kommit för mej att skaffa mörkläggnings gardiner.
Heter det faktiskt så..
alltså pimennysverhot på Borgå svenska.

Snygga beige/vit randiga och det bästa att de är vita på utsidan,
vill inte att det skall se verka som en "syndapyllo"
utifrån sett  med svarta gardiner i fönstret.

De funkar perfekt, 
så nu gräver jag ner mej i mitt mörka bo under duntäcket varje kväll.
Och skrämmer s*iten ur han jag delar säng med
när jag kravlar fram i arla morgonstund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...