torsdag 22 september 2016

Gästrummets stjärnor.

Om det står på tapeten * I like stars*
så då bör det nog finnas stjärnor i rummet.

De finaste stjärnorna är de små linluggarna,
som brukar ibland övernatta just i dethär rummet.
Därför har jag "förmörknings" gardin längder där.
Helt onödigt för det lilla trollet ropar 06:15
-famooo skall vi koka gröt??!!

Först sydde jag två randiga dynor med stjärnor,
gjort likadana tidigare att ha ute på trappans soffan.

Sen klia det lite i inspirations nerven,
så jag sydde mera stjärnor.

Rummet fick en gardinkappa i linne med tre på sydda stjärnor.
Att hitta den rätta storleken på stjärnorna,
fodra en liten razzia runt om i huset.
Modellen hitta jag bland servetterna :)

Svårt igen att fotografera mot fönstret...
men jag är nöjd igen, för stunden.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...