söndag 18 september 2016

Och plötsligt så infann sej lusten..

...lusten att plocka fram symaskinen.
Klockan var arla morgonstund,
så man får vara tacksam att man inte var på motorvägen när lusten infann sej..

Visserligen fick jag damma av tyget som låg vikt på maskinen.

Nå men nu hänger det nya linne gardiner i köksfönstren.
Eller nåjaa..
Lättjan är ju en guds gåva som min svärmor i tiderna sa...

Vårat lilla kök har tre fönster.
Det är helt ok, för vi gillar ljuset,
men då man syr gardiner gillar jag inte.

Har haft flera olika versioner minsann,
dethär är femte omgången gardiner till köket sen vi flytta in för 1år10mån.
Någon i vår familj har ett liiiitet problem!

Nu sydde latmasken ett flaggband på vädringsfönstret,
så låt se nu hur länge innan där kommer en likadan rullis kappa.

Det blev inga knytband på denhär gardin versionen,
det brukar jag sy,
nej utan nu blev det falska knappomtag.

Bilderna är igen av usel kvalitet,
då när jag sydde och fota dehär så var det liksom liiite bråttom
och solen lyser mot fönstret.

Men vad gör man när inspirationen infaller
klockan 7:00 på morgonen och jobbet börja 11:00.
Jo syr av brinnkära livet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...