tisdag 20 september 2016

Renoverings trollet flytta in igen.

Just som allt var på plats och blodtrycket normat,
så kommer MrJärki in med långa steg.
Under armen skyddspappers rullen.
Jo.. han var på hugget igen,
och nu med tamburen.

-Nå men dethär går lätt för inga möbler som skall flyttas.
Bara tavlor och speglar,
klädhängare, sittbänken,
två mattor,
ett halvmåne bord,
en liten hylla...

Visserligen visste jag att det skall göras ännu
och visst är jag jäkligt glad att få allt målat
men..
jag hade just fått mitt städiga lilla hushåll för stunden tillbaka.
Kunde tända ljus och duka vackert...
utan att det finns en målartape rulle och tapetklisterburken på bordshörnet.
Nä nu skämtar jag...
MrJärki han städar undan allt varje gång han slutar för dagen.

Men så pass chockad blev jag under helgen när trollet rulla in att jag måste börja baka.
Det blev en paj som hos oss kallas "jääkapinkatsaus" och en äppel-mascarpone paj.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...