måndag 12 september 2016

Tänkte bli rimfrost kyligt i vardagsrummet.

Finaste blomman just nu är nog Hortensian.
Jag har några stulna kvistar
i en kruka på bordet i vardagsrummet.
Vackert!!

På tal om vardagsrummet,
så här ser ni tapetväggen.
De andra tre väggarna är grå målade.
Fast en vägg är nästan helt en bokhylla,
så där syns knappt målningen.

Min allra första tanke då när MrJärki limma upp
de första längderna var att
-HJÄLP..jag tycker inte om om.
Och hur skall jag våga säga
-NEJNEJ!!
Våga inget annat än sucka med mycket darrig stämma.

Kände på mej att det kallaste av kalla vinterkrig skulle blåsa in i vår lilla lya,
om jag nu säger STOPP!!.
Rimfrost blommor börja redan så smått växa fram på terass dörren..

Men som min bror brukar säga
-man skall inte visa någonting halvfärdigt åt herrar eller idioter....

När väggen var klar var jag super nöjd.
Och idag,om möjligt, är jag ännu nöjdare.

Väggen är ljus och orolig men ändå ganska "osynlig".
Färgerna är vitt botten med beige/grå blommor.
Så neutralt som möjligt, var viktigt.
För jag vill kunna byta till vilken färg som helst på mattor, dynor, gardiner, ljus ...

Tapeten är en Sandudd som man klistrar på väggen.
Och sen är den också dubbelsidig.
Alltså ena sidan mönster och andra sidan enfärgad.
Alltmöjligt finns det nuförtiden.




Alla bilderna har igen ett underligt beige sken över sej....så där trist och enfärgat är det inte.
Kanske det beror på mina mobilfoton...och tagna på kvällen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...