fredag 11 november 2016

Vanille Home i Borgå.

Förra veckan när jag en dag styrde mot denhär affärens dörrhandtag fick jag långnäsa...eller nåjaa där är ju ett cafè idag.

Visst hade jag läst både i tidningen och på Fb att de flyttar,
men men...
Nå ingen skada skedd..
Vanille Home hittades, där Destiny fanns tidigare.
Så nu har de en "ny" affär men på samma gata som förr.
Här hittar du affärens fb-sida

Då jag kom in husera affärens ägare med lite julpynt.
Jag hade lyckan att vara ensam en stund bland alla finheter.


Det bästa med denhär ägaren är att hon är alltid lika glad.
Pratar på och visar nyheter...
och man får fotografera i hennes inredningshimmel.
Hon hade en liten inredningsaffär i Lovisa tidigare,
som jag besökte ofta och mången annan Borgåbo...
Synd för lilla Lovisa.

Jag hitta några julklappar där...
och en fin grå Svanefors soffdyna med broderade snöflingor.
Men kommer troligen att gå tillbaka för att köpa en rolig "adventsljusstake",
fyra uppåner svängda kaffekoppar. Syns på första bilden.

Bilderna är från mobilkameran.
Men ni skall ju alla åka till gamla stan i Borgå före jul,
så då ser ni allt i verkligheten :)

                                      HA DET BRA ALLA!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...