onsdag 23 februari 2011

Myndig Symaskin!

Jag fick nästan fria händer att sy en liten make-up påse,
och en större make-up-bag för allt annat,
som en ung fröken kan behöva för en over-night-sleep!

Mönstret det är från Tilda böckerna.
Flickans namn är maskinbroderat runt hela påsen.
Det klarar inte min egen symaskin av,
för den är säkert över 20 år, 
garanterat myndig iallafall ;)

Nej det finns en "vän i viken" som är lycklig ägare
till en betydligt yngre Husqvarna än min.
Så jag bjöd mej själv på kvällskaffe och fick sy bokstäverna.
Smart och gott!!

Det mönstrade tyget är ett sött Tilda tyg i brun o rosa.
Ett hjärta är påsytt  på varsin sida med lite vaddfyllning
för att få det runt och nätt.
Sen en söt träknapp,sammetsband... och färdig!!



4 kommentarer:

  1. Hei, onpa todella söpöt meikkilaukut...olet taitava ompelemaan !

    Iloista loppuviikkoa sinulle :)

    SvaraRadera
  2. Wow! Dom ser proffsiga ut! Riktigt som köööpis!!!Så du har slutat polera gardinknopparna nu?

    SvaraRadera
  3. Super fina påsar.. Fiffigt med namn på... Din rubrik hihi....
    Blir alltid på gott humör när jag ser dina inlägg... Vet att smilbanden får gymnastik....
    Ha det gott i kölden..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Kiitos Maarit, voisin ommella enemmänkin jos ei töissä tarvis olla ;)

    Tilda, jag hade inga meningar
    att arbetsförbryta mej,
    så jag putsade bara köksknopparna!! Men nu börjar nog någonslags inspis vakna igen :)

    Roligt Sanne att jag kan "jumppa" dina smilband,
    för dina fina saker får mej att bli gröööön av avundsjuka.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...