söndag 17 april 2011

Jag har också "flaggat" idag

Det bästa med de här vackra vårdagarna
är att man har fått
friskluftsförgiftning!

Då man går i säng på kvällen är man sååå "trött",
men sådär ärligt på riktigt trött,
av krattande, städande, sitta i solen,
vara ute hela dagen i friska luften trött...
Förstår ni vad jag försöker säga.....

Här i Finland var det  idag den dagen som
vi skötte vår plikt och gick till valurnorna!
Och visst är den finska flaggan fin då den fladdrar
mot en klarblå himmel.
Jag har ingen flaggstång på gården ,
men jag flagga med vårens första tvätt ute på tork!
Och jag blev nästan lite fosterländsk av det också...

Då jag hittade krokusar som blomma
så vad det kört,
jag blev sååå begeistrad av det, att det måste bli
en kaffepaus i solen....


3 kommentarer:

  1. Då flaggade jag också!Hade byket ute på tork och fick samma lakan i sängen.Nu väntar jag bara på att få fara och sova mellan doftande lakan:)

    SvaraRadera
  2. Visst är det hääärligt när våren äntligen kommer! Jag håller med dig om det där med friskluftsförgiftning... ;0) Jag stupar i säng varje kväll efter hårt slit i trädgården under dagen. Underbart!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar vårdag!
    Kram Nina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...