tisdag 5 juli 2011

Tanter behöver sin dagsvila!

Först så får man då så ingenting gjort.

Sen så fira jag en  L*U*G*N  helg på terassen i skuggan.
Med god mat och vin, bra sällskap (mannen), en bok...

Okey.. okey det blev välan ett tiotal små tupplurar / dag!!

Men nu skördar jag frukten av det!!!
Igår blev klädrummet städat,
tro mej... det behövdes!!
Det var inget att lägga på bloggen precis, 
men nu kan vi ta fast kvällskaffe där bland lakanen.
Och UFF-lådan den tacka!
Mannen han kommer att söka febrilt efter sina
favorit kläder från 1998  ;)

Idag efter jobbet så hitta jag symaskinen igen.
Det blev flaggband i marin stil, blå-vit-röd.
Helt kiva,
men var fanken hänger jag ett 4 meters flaggband!!!
Att man ska måsta överdriva.

Tur så har  jag ett ställe att föra det....

Vad månne jag gör imorgon???

****************************************

Viikonlopun vietin niiiiin rauhallisesti. Makasin varjossa luin kirjaa, söin ja join viiniä.... niin ja tulihan niitä torkkuja otettu aikas monta.....

Mutta nyt olenkin ollut intoa täynnä!! Eilen siivosin vaatehuoneen, tuli tarpeen, UFF laatikko kiitää!! Ja mies kaipailee niitä lempipaitoja vuodesta 1998.......
Tänään ompelin lippunauhan. Innostuin niin että siitä tulikin sitten 4 metrinen. Ja samalla sijoitus ongelma!
Mitäköhän saan huomenna aikaiseksi...


4 kommentarer:

  1. Flaggorna blev fina och du hittar säkert flera ställen för dem :)
    Din nya stege är också superfin!
    Ha en inspirerande fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Åhh sån skulle jag också vilja göra ,så fin din blev ... hi hi ja du va ska man göra av allt man skaffar sig hi hi de är fullt överallt nu säger gubben o jag fattar ingenting ;)
    Ha en skön kväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  3. Kanske din inspiration smittar av sig...här skulle det nog finnas behov av den!!!

    SvaraRadera
  4. Kanske jag oxå skulle kasta mej på sängen en hel dag så att jag skulle få vår skrubb städad.. Lilla D frågar varje dag om vi nu inte ida sku kunna städa.. Han väntar att skulle hitta fynd... Stackars hans mor..
    Flaggbandet blev ju super.. Skulle vilja ha ett under parasollet...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...