onsdag 23 november 2011

En 50årig tant och en gullunge.

Det har blivit lite långt mellan inläggen märker jag.
Men just nu är det liiite stressigt på fronten.
Flänger alla kvällar.

Lapptäcket blev ändå inpackat
och åkte till grannkommunen på 50 års fest....
Vad kan det annars bero på 
att alla mina jämnåriga väninnor plötsligt blir så jäkligt gamla!!


Ganska intressant när man känt någon i 40 år..
Då ryms det  en hel del i två kvinnors liv.
Skolan, förälskelser (OTALIGA),
upptåg som våra föräldrar än i denna dag skulle ge oss husarrest för,
om de visste ;)
(kan ni förstå, mina föräldrar lät mej inte bo på internatet. Bara för att vi bodde 2 kvarter från internatet!) Trångsynta!!
Men inte för det, det fick inte väninnan heller :)

Äktenskap, jag sydde faktiskt hennes brudklänning.
Lyckan över min son, misslyckanden, tårar, glädje, adoption,2 söta små flickor, en skilsmässa,
en massa skratt och mången vinkväll...spågummor och kanontior...
HENNES 40-årskris.
Alltså hon ringde mej från jobb helt hysterisk
- jag är 40år.. och jag har rynkor i ansikte när jag sitter på tuppen!
Försök nu sen vara den stödjande (yngre) väninnan.....

Det är nu bara så att
Vi måste vara vänner förevigt för vi vet för mycket om varann ;)

Grattis ännu en gång TANT!!

3 kommentarer:

  1. Barn/ungdomsvänner är nog guld värda, liksom också ditt söta barnbarn :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Vänskap är viktigt!
    Gosigt litet barnbarn!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Voj nää, va man kan vara gullig ändå:) Och pappa opp i dagen! Du har nu inte så lång tid kvar tills du får kalla dig TANT. Och då när man blir tant får man göra preciiis vad man vill!!! Säger en som vet!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...