lördag 25 januari 2014

LYCKLIG!

Det att Fransyskan, min gamla trotjänare till bil, inte var i toppskick,
stör mej inte ett dugg.
Den besiktas lite senare på nytt. Då jag är många hundra fattigare. Det gör inget.

Det att jag konstant fryser nuförtiden gör inget.

Det att jag fick öppna spisen att ryka in häromkvällen, så brand alarmet tjöt, gör inget.

Det att huset ser ut efter denna vecka som en rövarkula, gör inget.

För jag är en lycklig och nybliven FARMOR,famo,mamo till en otroligt söt liten pojke igen.

Lillabror föddes på onsdagsmorgonen och han är söt som en docka.
Mörkt långt hår och fin och slät hy.
Öppnat ögonen har han inte gjort för mej ännu, men grimaserna är prima.
Jag tyckte t.o.m att jag skymta ett par ordentliga skrattgropar även på lillabror.
Känner ni hur han doftar baby....


Tänk så lyckligt lottad jag är, har två små söta barnbarn som bor bara på 25 min. avstånd från mej.

7 kommentarer:

  1. Grattis farmor ! Ja babydoften känner jag ända hit till .. Härligt sött knyte..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo man tackar :)
      Tänk hur man kan sitta hur länge som helst och bara titta på en sovande baby.

      Radera
  2. Grattis! Nu måst du nog gå i pension...så att du hinner skämma bort 2 små pojkar!

    SvaraRadera
  3. Grattis famo, kommer bra ihåg den underbara ddoften. Väntar på "mommodagen" :)

    SvaraRadera
  4. Grattis famo :), härlig kärleks beskrivning! H. 57:an

    SvaraRadera
  5. Grattis till ditt andra barnbarn. Jag är också famo till en pojke som blir tre år i maj och det andra på kommande i slutet av mars. Helt underbart.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...