söndag 16 november 2014

Välkommen på en liten titt.

Nu har vi bott lite på en vecka i nya hemmet.
Som är ett rött radhus, och fortfarande finns jag i östra-nyland.
Och ENDAST EN GÅNG  har jag kört till det gamla.
Det tycker jag är en ganska fin prestation.
För jag körde dit över 8 år iallafall.
Och med tanke på att min och fransyskans gemensamma ålder överstiger 60 :)

Här börjar det nog så smått likna vårt hem...
så småningom. Mycket småningom.

Vårat sovrum är visserligen helt färdigt.
Likaså klädrummet där..
Gästrummet är en katastrof.
Andra klädrummet är som ett svart hål.
Jag är helt säker att det innehåller allt jag saknar men inte hittar
Mina smycken, brödrosten, mina svarta handskar,mitt ljuslager är också spårlöst försvunnet.

Vardagsrummet saknar gardiner, lampan hänger fel i taket.
Bokhyllan saknar sina dörrar..

Köket saknar matta men har nog nya gardiner,
för långa visserligen, för jag hittar inte symaskinspedalen....
Och en annan sak köket saknar är matbord.
Vi har inte hunnit ens kolla butiker,
så vi äter på ett litet mormors bord.
Lite lady och lufsen stil.

10 kommentarer:

  1. Det ser ju redan ut som ditt hem...snabbt jobbat! Väntar förstås på en inbjudan:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev nog redan lite deppig att jag int' verkar få tillräkligt snabbt ordning på eländet...men visst skall vi dricka en panna kaffe snart.

      Radera
  2. Lycka till i det nya hemmet. Det ser ju så fint ut! Fasar om jag skulle måsta flytta hur jag skulle få det fixat, vi har väl bott 35 år här.. Men tror visst att det kunde vara nyttigt, då skulle man rensa ut lite grejer.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, visst var det skönt att grovrensa ett varv.
      Minns då vi flytta våra föräldrar efter 40 år...hujedamej.

      Radera
  3. Svar
    1. Tack Tini. Snart kan man kalla det ett hem :)

      Radera
  4. Va fint du ha laga de redan o så mycke närmare dina gullegryn du flyttat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du förstår säkert Mona att de är bara de städiga hörnen som syns.
      Och jo det är 10 minuter och jag sitter på sandlådskanten...

      Radera
  5. Grattis till ert nya hem!
    Det ser super fint ut, men det var det ju att vänta när du har så bra smak!
    Ha en bra början på veckan!
    Kram, Monica rån MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica... och så snygga köksgardiner sen då ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...