söndag 15 februari 2015

Helgen som gick stora omvägar förbi symaskinen.

Hur i helgoland hann det gå nästan en vecka iallafall,
fast jag lova bot och bättring.
Tur att jag inte är alkoholist!För jag är tydligen inget att lita på.

Nåjaa veckan som gick så hann jag faktiskt sy en bordduk till köksbordet.
Träffa småpojkarna en kväll.

Varför verkar det så platt när jag lägger det till "pappers"
Är det allt på en vecka förutom jobb,hushåll...
Veckostädningen var t.om flyttad till lördagen.

Lördagsmorgonen medan MrJärki var på länk,
så gjorde jag ett smarrigt morgonmål åt oss.
Sen kasta jag ut mattor och allt annat jag fick loss.
Tro mej det behövdes.
Underligt nog så försvann MrJärki också i samma korsdrag....

Hur kan vi ha dammigt som nyss flyttat in!
Den kommentaren kommer jag säkert att använda ännu om 2år.

Vändagen fortsatte med Bio i Borgå och nepalesisk mat.
Maten var god och filmen semidålig.
Night at the museum...eller ngt liknande.

Söndagen gick jag lovar runt symaskinen,
men mina planer angående de nya köksgardinerna är aningen högtflygande.
Naturligtvis så måste jag överdriva om möjligheten fanns.
Själva syjobbet kommer att gå som en dans.
Men allt mätande och klippande fodrar tankeverksamhet,
och förtillfället så använder jag huvudet bara att växa hår på.
Så när MrJärki ville att vi skulle gå på långlänk i solskenet,
så var jag den första ute på trappan.
Långt från mina fint vikta tyghögar.

Sen en citronmaräng paj och ett telefonsamtal,
och så var eftermiddagen tryggad med skvaller och kaffe.
Långt från symaskinen.


2 kommentarer:

  1. Du är nog för rolig ;) Pajen ser jättegod ut och symaskinen väntar nog snällt på inspirationen.
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...