söndag 29 mars 2015

Blått i sängen.

Som du märker så forsätter den blå vågen in i sovrummet.
Hitta på Ikea för en tid sen de här lakanen,
och visste genast att dom behöver jag.
Passa perfekt i vårt blå-beiga sovrum.
Säng gaveln  är gammal redan, men min favorit.
Jag syr nya med jämna mellanrum...

Troligtvis så är de här lakanen ganska populära,
för då jag var på måndagen till Ikea (igen...)
så fanns de i mångas köpkärror.
Och så vitt jag vet så finns de hos en Sibbo bloggerska också ;)

Besöket på Ikea tänkte annars sluta i misshandel,
men jag klara mej i sista stund.
Skulle köpa ett barnbadkar, och det fanns en meter av dom, tätt in i varandra.
Jag drog och drog för att få ett att lossna...
och tillsist så lyckades jag och eftersom det skedde ganska plötsligt så...
flög badkaret nästan ur handen snett bakåt.
Två karar kom gående... och det nästan tog i Kalle Palander.
Han märkte knappt ,men jag hann se rubrikerna på "seiska lehti".
-hysterisk medelålders kvinna anföll Palander med ett badkar!

- suck-

Försökte nu titta mej omkring men kom inte på något annat som hänt sen jag sist blogga.
Eller låt oss säga att visst har det hänt mycket
men vem vill veta om ett städat klädrum,
en ny smuts tvättkorg, ny köksklocka.
Vårblommor i blomlådan ytter om köksfönstret...
Lite påskpyntat,
och idag matat de finska påskhäxorna med godis.
Virvon varvon!


4 kommentarer:

  1. Jo visst fina lakan du har i sängen! kan berätta att i detta hus är de samma , så vitt jag vet ! Det var så skoj att träffas!
    Ha det bra!
    Kraam från så vitt jag vet Sibbo bloggerskan…
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänka sej du kände igen dej i en så försyyynt kommentar ;)
      Visst var det roligt att träffas och lite förklara sej....

      Radera
  2. Jättesnygga lakan, passar perfekt i ditt sovrum :)
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Tini och det är sköna också. Bra pris/kvalite!
      Sköt om dej!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...