måndag 8 augusti 2016

Sommarens blommor


Mina blommor denhär sommaren har minsann inte (igen) varit vårat husbolags stolthet.

Köksfönster lådans blomster var säkert bruna och mycket döda i några dagar innan jag fick hem från torget nya pelargoner.
Dom har jag inte ens förevigat.

Min dröm är en engelsk lite bohemisk trädgård.
Överfull av blommor och blommande träd.
Det här borde ju inte vara svårt i mitt fall,
eftersom vi talar nu om en radhusgård.
Tusan också ett blommande körsbärsträd och några krukor och ett överväxt Brustet hjärta borde räcka skulle man tro.
Inte i år allafall.
Vi har jobbat med insidan av huset denhär sommaren.
Men jag ger mej inte för jag har redan fått den vita järnbänken som jag förväntar mej att skall rosta vackert i vinter. Vi återkommer nästa sommar,
MrJärki vet inte ännu att då skall vi fixa gården ;)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...