onsdag 22 februari 2017

Ny sänggavel...igen.

Ni som följt mej längre vet att jag har ett mystiskt förhållande till min sänggavel.
I grund och botten är det en vit trä grej. Eller nåjaa där är några kors helt snygg som sådan också visserligen, men...
Jag syr med jämna mellanrum nya huvor som jag trär över trästommen och vips något nytt i sängen...hehe

Nu blev då så att när sovrummet blev tapetserat så passa inte riktigt min favorit gavel i blått och beige mera...eller nåjaa.

Men ni vet när tanken på något nytt gick genom lilla blonda hjärnan,
så fanns det ingen återvändo mera.

Så börja då drömmen om en ny.
Vitt linne fanns ännu i hemmalagret och tjockt vadd också.

Drömmen var en "hotellgavel".. men tji  fick jag.
Eftersom jag inte ville göra den så permanent,
så kunde jag inte dra knapparna igenom trästommen (mellan korsen), för då kan jag ju inte byta när vinden vänder igen.
Tur att inte tredje världen vet om mina problem.

Nu skäms jag!
Men jag är nog nöjd också.





1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...