måndag 16 maj 2011

Famor är lite VimZiga :)

Sonen och söta fästmön kom hem från en resa för en tid sedan. Följande dag  ringde sonen mycket sent, typ 20:30!!
Han vet att jag kopplar bort hjärnan vid 21:00 och somnar lite senare. ALLTSÅ han ringde sent!!!
- vi kommer till er nu.....
- denhääääär tiden, suckar jag!!! gäääääsp!!
- joo vi vill hämta er blommorna som vi köpte i Holland!!
- okey... jag sätter på tevatten då.
Ungdomarna kurvar in på gården 30 minuter senare. Till mej hade de en jättebukett vita tulpaner (favoritfärgen) och lökar (också vita) mannen fick en stressboll....formad som ett kvinnobröst.(hehehe karar!!)
Då jag yrar på (mitt i natten!!!) för att hitta en stooor vas, lyckligvis finns stora Aalto!
säger sonen att -vi har en present till dej ännu!
-ÅHÅ.. ännu mera.
Han sticker en liten plastpåse i handen åt mej. Jag ser att den innehåller en svart t-shirt.
Okey tänker jag, med tanke på mannens stressboll så är teksten på t-shirten säkert sådan, att den ALDRIG används!!!
Men så fel man kan ha, teksten lyder  JAG SKALL BLI FAMO :)
Alltså till hösten skall jag bli farmor,isoäiti,grandmother....

Ungdomarna är sååååå förlåtna att de kom "mittinatten" .....och något te fick de aldrig! För famor är lite vimsiga ;)

ÖVRE BILDEN ÄR MINA FÖRSTA SKOR, OCH DE BLÅ ÄR SONENS FÖRSTA OCH HANS TUTTU!!
                               **********************************
Minusta tulee famo, siis isoäiti syksyllä..... olen niiiin onnellinen. Nyt unohtuu kyllä kukkien osto, pitää ommella ja vissiin sen virkkuukoukun kanssa tulla toimeen ja ompelukone tätyykin huoltaa ja mitä kaikkea ihanaa saankin ostaa.... 
Sain jo lahjaksi t-paidan missä lukee- minusta tulee isoäiti :) voikohan sillä mennä veljentytön rippijuhliin ;)
Tulevalla äidillä on jo sellainen pieni söpö masu, ja molemmat loistaa  onnesta.Ja on se  hymy herkässä minullakin.

11 kommentarer:

  1. Nåmen hundra grattisar till dej ! Det blir en ny och fin upplevelse !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Massor med gratulationer till blivande famo!!! Härligt med goda o lyckliga nyheter........... Sköt om dig!!!
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis. Vad skoj det skall bli!

    SvaraRadera
  4. hej! hittade precis hit från lottas blogg (hemma hos ingeborg) och fick kalla kårar när jag läste om den fantastiska överraskningen din son och hans fästmö kom hem med från holland! varmt grattis från en som också hoppas få uppleva samma lycka nån gång i framtiden!
    h. ingela

    SvaraRadera
  5. Voi kun ihanaa, onnea onnea...tiedän tunteen...se on maailman parasta omien lisäksi tulla isoäidiksi <3

    SvaraRadera
  6. Meeen å´så underbart...grattis i massor!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig överraskning ungdomarna kom med!!! Grattis till dig blivande farmor!

    SvaraRadera
  8. Grattis! Det var väl en trevlig överraskning.
    mvh Marika

    SvaraRadera
  9. Soooo lovely....


    sweet shoes.....

    SvaraRadera
  10. hej! hittade in här på min bloggrunda. Grattis till kommande famo. spännande.
    ~marita~

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...