söndag 24 juni 2012

Regnet är mitt fel...

MrJärki räknar tallkottar..
ZZZZzzzzzz
Denna midsommar går till historien som den lugnaste.
Just en sådan helg som jag behövde.
Lugn o ro och en massa sömn när regnet smattrar på plåttaket.
Sorry vänner, det var jag som dansa regndansen.

Midsommarafton var det nog tjo hej i trädgården.
Precis som vi planerat.
Vi åt och drack och spela olika spel.

Jag var den som stod i skogen och sökte min croquet kula...
Behöver jag berätta att jag förlora...


Jag vill ju som känt inte ha röda blommor på min gård.
och vad slår ut till midsommar om inte en mega stor grannröd pion. Men den har så mycket förstånd så den blommar med endast en blomma. 
Och den är nog ganska så fin.



Det finns en liten fransk inredningsaffär (mest möbler,superdyra) mitt emot mitt jobb.
Från kafferumsfönstret så bonga jag kannan. 



Lördag plantera vi blommor och buskar,
för stora plantladan sålde på rabatt i veckan (och jag köpte en baklucka med grödor)
och då allt var klart planterat så börja regnet. Perfekt!!

Mina batterin är nu såååå laddade, så jag orkar tamppas
med de kommande veckornas mindre roliga evenemang....

Som den perfekta husmodern....krhmmmöh
så vet jag att mattorna skall SKURAS till midsommar.
FIXAT!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...