lördag 15 september 2012

Tackar Staden för mina hortensior!

Igår var det mörkt och eländigt...
idag bara eländigt...  ;) 
  
För jag har städat precis hela dagen.
Faktiskt städat bort sommaren, ute och inne.


Fast vem tusan
är det egentligen som stökar till det hos oss kan man fråga sej....

Här bor två femtio års människor...en man och en kvinna!

Ganska underligt är det förstås att alla kläder
som ligger på fel plats är kvinnoplagg....
alla tidningar som finns på mystiska ställen
är inrednings sådana.....
WC-spegeln är prickig av hårlack
Lavoaren har mascara ränder...
Att gästrummet är en katastrof beror på någons sömnads-hobby.....
Så vad säger det här om min karl!!!

Endera så klär han sej kvinnligt,
är fullt "meikkad" för att sen kolla inspirations bilder i Lantliv som han vill sy..i sin hållbara frisyr!!
Eller så är det bara så ...att Han är städig av sej..... :)

Hur som helst....
Här finns ännu de dammiga,
de nya fräscha syns i hjälpköket.
så börja jag dagen med att kasta i brasan fjolårets hortensia bukett.
Bukettens härkomst var lite lätt kriminell... 
Det kan man nog ärligt säga...
Så undra på att den var dammig.

Soppskålen är diskad och nya fräscha hortensior pryder nu mitt vitrinskåp.

Och jag kan nog erkänna att lika kriminella  blomster även denna vinter.

Ha en bra Lördag Alla :)
And to my new readers ..... *Welcome*.


5 kommentarer:

  1. Vacker bukett med Hortensior :) Jag tog oxå in min enda blommande Hortensiablomma idag (förutom höst/syrenhortensian, som jag just planterat och inte ännu nämns klippa).
    Ha en trevlig lördagskväll!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Här åker också gamla dammiga kvastar ut inom kort! Jaa-a, vem kan det vara som stökar och har det...hos oss är också mannen den som håller ordning, du skulle se hans klädskåp...mitt är hullerombuller :-/

    Skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Hej, vad roligt att läsa om dina städtankar..
    Tur att jag har egna hortensior så jag slipper vara kriminell hi hi, jag har lagt mig som följare...återkommer
    Hälsning från Irene

    SvaraRadera
  4. Jag tror bestämt att samma ostädiga kvinna också bor hos oss.....spegeln prickig ja! tidningar överallt ja! kläder slängda över stolskarmar ja!....men ingen städiver :)

    SvaraRadera
  5. Godmorgon!

    Tack för din goa omtanke inne hos mig.

    Hoppas du haft en bra helg! Kram Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...