tisdag 2 oktober 2012

Visst är den fin...

Ikea finns ingalunda på min hemväg från jobb...
Men idag så behövdes en runda,
bara i nedrevåningen...

Ljus var det som fattades hemma.
Alltså en mycket god orsak att köra  åt fel håll liksom...

Och ljus blev det minsann,
och en del småplock som jag inte visste att jag behövde.
Men ganska så förståndigt shoppat faktiskt.

Men det finaste kom nog mest i misstag i köpkärran.
Visst är den ju fin, min nya ljusglimt i plåt.

 *******************

Oli ihan vain pakko käydä Ikeassa tänään...
Valitettavasti niin kyseinen paikka ei ole sitten todellakaan
kodin ja työpaikan välissä
Vaan ajelin ihan toiseen suuntaan...

Mutta koska kynttilävarasto oli tyhjä,
niin ei auta kun Ranskattaren nokka kohti kehä 3...

Ja ostinhan minä kynttilöitä...
sanotaan silleen että jos 
Ikean henkilökunnalla on inventaario tänä iltana
niin helpolla pääse...

Kyllähän toki kärryyn muutakin tuli...
mutta kaikein kaunein on kyllä tämä peltinen lyhty.
Nyt harmittaa etten ostanut niitä enemmän...
Jouluhan on tulossa :)





4 kommentarer:

  1. Det var en fin lykta du hittade med vackert spetsmönster :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Ou nou, säger jag bara! Så änpöliivipöl vacker blomkruka till lykta!!! Eller är den en lykta? Jag såg på den på Ikea o trodde att det var en skyddskruka...ups...

    Kramisar!
    -Pia-

    SvaraRadera
  3. Jättefin..så nog kunde du ta en extra runda för den!vi har skitlångt till Ikea...endera opp till Haparanda el inåt landet till Tammerfors..eller så neråt till Esbo..ja det finns väl ett utanför Åbo oxå..skulle gärna önska mej ett ikea till Vasa!! ha det bra

    SvaraRadera
  4. Visst är det lustigt att man ofta köper saker som man inte behöver. Men just för att man ser dom känns dom rätt viktiga!!
    Ljuset blev hur mysigt som helst!! Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...