onsdag 16 januari 2013

Äpplet har fallit nära päronträdet.

Det är onödigt att försköna vid dethär laget mera.
Min son är en munvig jäkel.
Är.. och har alltid varit!

Han meddela idag att jag kunde ha en "Grandma' driving"
text i bilens bakruta,
bara för att jag nu kanske är aningen överdrivet försiktig när hjärtat sitter i min bil.(bland alla andra huliganer i trafiken)

Men att hans son visar samma tendenser fast orden inte är så många ännu.
Det förvånar mej lite...
Men glimten och flirten är redan samma.
Den här lilla 80centtaren han tror sej flirta och smila sej ur alla situationer.
Han sätter händerna på ryggen smilar och kastar ännu en blick över förödelsen.
Eller så hamnar nävarna högt uppe i armhålorna.
Beroende på vad som de små fingrarna ställt till med ;)

Idag har han redan hittat mina papiljotter.
Jag tömde diskmaskinen och han rada papiljotter på tuppen.
Tur att han inte lyfte på locket.

Därför kom jag ihåg hans far i hans barndom..
Jag hade rullat mitt långa hår i stora färggranna papiljotter,
kom in i köket och då stirrar sonen på mej...

- OH MY GOD...MY MOTHER IS AN ALIEN!

Det var mitt val i tiderna att han skulle lära sej engelska tidigt!
You get what you pay for ;) eller hur....


Mina hjärtan.

2 kommentarer:

  1. Du tycks njuta av ledigheten:)

    SvaraRadera
  2. Papijotterna går ju bra att bygga med... Förstår att du haft en fartfylld dag... Famo är säkert favorit !
    Ha det bra !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...