söndag 13 januari 2013

Tröttnat på allt de vita?!

Ibland så blir jag riktigt förvånad...
hur ekonomisk jag kan vara.

Det var så att jag fick igår ett otroooligt behov av ny sänggavel.
Grävde mej genom tyglagret, men inte en enda tygbit som passa...
Ni som länge läst bloggen minns kanske att jag syr nya jämnt och ständigt.
Har redan ett ganska ansenligt lager av "gavlar".
Den första **klick* sydde jag 2011.

Och eftersom jag nu inte har tygbutiken runt hörnet,
så blev det inget nytt i denhär paniken. (stora problem man har ;)
Utan "drog" på en gammal goding och grävde också i lagret efter nya dynor.
Voilá en ny säng uppenbara sej och kosta mej ingenting.
Och jag är t.o.m riktigt nöjd.
Jag börjar gilla mera och mera färger.
Aldrig har vårat hushåll helt vitt varit ens,
men nu vill jag ha färg till det vita.
Lite blågrått.......

***********samma på finska **************

Iski aivan mieletön halu saada uusi sängynpääty. Jotain uutta oli saatava ja pronto!
Te jotka olette kauan minun höpötyksiäni lukenut niin muistaa ehkä että ompelen niitä tiuhaan tahtiin.
Ja kaapista löytyy jo aikamoinen pino niitä. Ensimmäinen "pääty" tuli ommeltua jo kaksi vuotta sitten.
*klick* tässä kuva siitä.
Mutta nyt ei kangasvarastosta löytynyt mitään sopivaa kangasta ja kauppakin on kaukana.
Elikä joku vanha esille ja "uudet" tyynyt kaveriksi. Ja uusi raikas ilme.
Ja mitä parasta olen taas tyytyväinen vähän aikaa... Eikä maksanut mitään!
Eihän meidän koti mikään niin valkoinen ole ollutkaan, mutta nyt kyllä kaipaan väriä...

Siis väriä sen valkoisen lisäksi. Makuuhuoneessa ainakin se sininen tuntuu kivalta ja raikkaalta.


3 kommentarer:

  1. Det ser fint ut. Man spara nog mycket när man själv kan fixa och laga, förståss om man ännu lagar av tyger man haft från gammalt.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Kaunis kasviaihe. Eihän sitä uutta tarvitse, jos on tuollaisia ottaa kaapista esille!

    SvaraRadera
  3. Helöu mai frend!
    Ojs, så snyggt!!! Mycket finare än "staketet" (som också är fint". Ser mer ombonat ut! Jahas, så är det arbetsvecka igen...sitter här och låter mina alla tre hårstrån på huvudet torka, så jag slipper föna det så länge (????), ja sit menoks!

    Hej på dig!!!
    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...