torsdag 14 november 2013

Suddar bort din sura min...


Om då gårdagen var sur som en våt frottésocka,så har det idag gått som på en dans.
Jag har säkert någonslags större problem med så ombytligt humör.... ;)

Lite shoppa efter jobbet gör tydligen underverk.
Men ännu mera underverk gjorde nog MrJärki ikväll.

Han kom hem med två glögg flaskor.
Blossa 13, och en ny bekantskap. Lumoava, Lignell&Piispanen.
Varmt julig rödvinsglögg, 
som ömsint smaksatts med apelsin och choklad. Så står det på etiketten.
Och jag gilla den.
Å andra sidan så jag äter vad som helst, bara där är choklad på,
fast tallsåpa...

Flaskan är 0,75liter, och vet ni den var god ända tillslut.

Har en känsla av att arbetshälsovården kommer att ta kontakt nästa vecka med mej angående mitt alkohol bruk...
Men jag åt ju nog russin också.

**********************************************
MrJärki toi kotiin tänään uuden makuisia glögipulloja. Blossa 13 oli yksi niistä ja sitten aivan uusi tuttavuus,
Lignell&Piispasen Lumoava,
appelsiini-suklaa glögi. Niiiiin minun makuun. Maisteltiin tänä iltana jo ;)
Blossa jääkööt viikonlopuksi.... pelottaa nyt jo koska työterveyshuolto ottaa yhteyttä,
tai sitten vaivihkaa sujauttaa työpöydälle lomakkeen alkoholikäytöstä.
Niin ja huomennahan alkaakin jo viikonloppu. T.G.I.F

6 kommentarer:

  1. Tack för din härliga blogg! Jag hittade nyligen till den "av misstag" och särskilt i dag piggade din glada uppdatering verkligen upp min kväll! hälsar Camilla från Esbo, som delar dina känslor både gällande höstmörkret och glöggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Camilla, roligt att du hitta hit.
      Och roligt att du gilla vad du ser, du förstår det blir inte bättre än så här :)

      Radera
  2. Jag har redan tömt en flaska med Lumoava och gott var det! Jag gillar ju oxå choklad i alla former ;)
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes... en bloggsyster som delar min nya hobby ;)

      Radera
  3. Blossa 13 äe testad och godkänd så man kan nog flytta sej till följande flaska,. Tack för tipset! Nu måste man ju pröva på olika så man sen vet vilket som man kan bjuda på, på julafton.
    Värmande stunder i glöggtestande.!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Visst bör de testas. Vad är bättre än en varm MUGG glögg framför tv'n en mörk och kall kväll.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...