måndag 25 november 2013

Svart och vit penna.



Stjärnor på hjärnan
det var det som jag fick under helgen.

Jag måste ju också köpa pennan som alla andra har.
Den man kan skriva på glas och kakel.
En svart och en vit köpte jag.

Först pröva jag på kakel.
Lätt att skriva men svårt att få snyggstil.
-Tvätta bort och det lossna fint.
Inte med bara fuktig trasa som hon sa på Granit...
Utan med lite maskindiskmedel på fuktig trasa.

Så var försiktiga var ni ritar fula bilder.
Eller vad tokigt ni skriver under spisfläkten ;)

Sen så måste jag ju pröva den vita pennan också.
Och kom på den briljanta idén att rita stjärnor på vitrinskåpets glas.
Det blev fint tycker jag,
så mera stjärnor blir det nog till jul.

*****************
Musta ja valkoinen tussikynä Granit kaupasta.
Sillä piirtelin seinille eilen ;)

Kynässä lukee että irtoaa kostealla rätillä.
Se ei oikein onnistunut keittiön kaakeleista. Onneksi MrJärki ei huomannut tekosiani. Sillä ei irronnut.
Piti ottaa pikkasen konetiskiainetta rätille ja silloin kyllä irtosi hyvin. Elikä kannatta ajatella mitä rumia kuvia sitä piirtää ja minne ;)

Pakkohan se oli se valkoinenkin kokeilla. Ja keittiön lasivitriinikaapiin ovelle ilmestyi tähti.
Siihen olen sen verran tyytyväinen että lisää tähtösiä tulee jouluksi.




2 kommentarer:

  1. Jag köpte bara den vita...måst nog nu efter den svarta oxå... Instämmer med att det var väldigt svårt att få snyggt skrivet på kaklen... Fast det är kul att skriva på väggen....

    SvaraRadera
  2. Hmmm, tror att jag avhåller mig från sådana där pennor. Mina kråkfötter tål nog inte dagsljus! :)
    Du har en tumärkelse att hämta i min blogg: http://ingescyber.wordpress.com/2013/12/01/sunshine-award/

    Kram
    Inge

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...