måndag 16 december 2013

1-3 advent eller sen då bara hyacintdoft.

Ni som läser bloggar...
så ni vet ju hur allt lyckas till 100% då en bloggare fixar.
Yes... shore......

Allt var helt ok.
Fixa min adventsljus stake i god tid.
Tvätta och vitmåla 4 likadana vanliga lerkrukor.
Samla mossa och torka lime skivor...
Skaffa långa vita ljus.
Hade även århundradets razzia efter mina små svarta adventsnummer.

Så kom då dagen då krukorna skulle färdigställas.
Just den dagen tappa jag den ena vitmålade krukan i stengolvet.
Om det nu är så.. att skärvor betyder lycka ...
så varför svor jag som faaaan då!

Först tänkte jag... ändra historien "litegrann"
och komma med att det bara skall vara 1-3 advent.
Men eftersom jag har mina aningar om motstånd från prästerskapet...
så skippa jag då advents-ljus-staken helt i år.

Det fick bli hyacint krukor istället.
Mycket originella och säkert en idébomb för många!!

Voj tusan ändå... men jag gillar dom iallafall.

Har fått nya följare igen som jag önskar hjärtligt välkomna!
På riktigt!!
Tyvärr så blir det tydligen aldrig en seriös och vacker blogg dethär.
Så jag säger bara.. ;)
-Ansvaret finns hos läsaren!

Ha det bra en måndag som denna.



******************

Olette varmasti huomannut miten kaikki onnistuu blogimaailmassa. Niin myös minulla.
Hah!!!
Maalasin hyvissä ajoissa ennen adventtiaikaa 4 samanlaista saviruukkua. Keräsin sammalta ja kuivatin sitruunan, ostin pitkät kynttilät.
Pidin jopa pitkän etsintätempauksen että löysin ne pienet mustat adventtinumerot.
Sinä päivänä kun piti ruukut valmistaa niin yksi sitten tippui lattiaan ja...rikki meni.
Miten niin sirpaleet tarkoittaa onnea...kirosin kun turkkilainen.
Koska ei voi olla 1-3 adventtia.... niin niistä sitten tulikin....Kukkaruukut!!!
Hyvin omaperäistä ja hauska idea ;)

Huomasin ilokseni että olen saanut uusia lukijoita. Sydänmellisesti tervetulleita olette.
Ihan oikeasti!
Tästä blogista tosin ei näköjään koskaan tule oikein sisäsiisti ja kaunis.
Mutta mottoni onkin että - Vastuu on lukijalla ;)

Hauskaa maanantaita teille kaikille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...