söndag 9 februari 2014

-har du någo lamm....

Hur kommer det sej att klockan går så mycket fortare på veckoslutet.
Knappt hinner man börja helgen så är den slut.

Fredagkvällen den firades med arbetskamraterna,
eller låt oss säga att de yngre fira,
jag var hemma genast efter 22:00.
Tantfaktorn var hög.
Men visst hade vi roligt.. sååå vi skratta.
Tur att våran arbetsgivare har förstått att hela restaurangen bör privat beställas då de för ut oss.
För det enda som får tyst på personalen är mat.
Och eftersom vi är vana med 30min matpaus så får det minsann inte vara långt mellan dukningarna ;)
Fredagens matställe var Zum Beispiel i Borgå och maten var mycket god. Förrätt var blinier. Och jag äter ju inte rom, trodde jag.
Men ville inte vara krånglig utan åt min portion och det var gott.
          *****************
Jag skulle hämta lilla barnbarnet på lördagförmiddag för att komma och fira helgen med oss.
Och vi hann då med att rulla en snögubbe,
fast varannan gång kalla Roni den till julgubbe.

Och man hinner med massor när man stiger tidigt upp,
07:10 sunday-morning hördes
-mamooo.. vi skall koka puurooo!

Jag klippte pojkens hår. Och det tyckte han var roligt.

Vi åka kälke och skotta snö.

Sällskapa med en lika gammal grabb i snödrivan.
Sova dagen (vi båda) ZZzzzz

Ställa upp en fotostudio i vardagsrummet.
Famo pocka&locka så ungen med myror i byxorna
skulle sitta stilla...inte stå,,ta fingret bort från näsan, dra inte upp skjortan..
Men tillslut fanns det några ganska så fina bilder i kameran.
Och ungen önska att vi skulle klippa håret igen!

Sen blev det mat för Ronis mamma&pappa som kom och söka bort sin vilding.
Lillabror han sov hela helatiden för att orka vaka i natt....
Till efterrätt hade jag efter en paus på 15år gräddat fattiga riddare.
Sonens kommentar var -dom ser bättre ut än dom smakar.
(mycket "rahka" i vispgrädden)

Men visst är helgerna med ungen härliga.
Han är två år och älskar just nu att sjunga.
Han är på dagis och tydligen så sjungs det mycket där.
Det är många sånger som han kan sjunga,
lite egen version ibland,
och både på finska och svenska.
Helt ljuvligt! -Mamo skall vi sjunga....bäbävitalamm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...