tisdag 11 februari 2014

Roskisdykaren.

Då en blomuppsättningen vi hade på jobb till jul vissna bort,
och kastades i roskpåsen...
så rädda jag den vita trälådan från det makabra ödet.
Skaka ur lådan kaffefilter påsar och mandarin skal och tog hem den.
Det var svinkallt den dagen,
men såg framför mej lådan i fullblom av vita pelargoner.

Förra veckan då jag svepte in på blombutiken så köpte jag tre vita,
kan de månne heta krysantem....
Hoppas de lever en tid iallafall,
för de skall nu pryda hjälpköks fönstret i väntan på vår.

Jag har ännu en vinlåda i trä som väntar på vitmålning, som jag fick (begärde)... från en restaurang.
Men i den kommer inga blommor, tror jag....


p.s det är en regnvåt snögubbe som syns ytterom fönstret.



Pelastin roskiksesta aikaisemmin talvella tällaisen ihanan valkoisen puulatikon. Roskis oli kyllä vain meidän työpaikan kahvihuoneessa.
Mutta roskisdyykkaajana toimin kuitenkin.

Nyt tämä kaunis laatikko koristaa khh työtason.
Silloin kun sen kotiin kannoin niin oli tosi kylmää mutta haaveilin silti valkoisista pelargooneista.

p.s Ikkunan takaa kurkkii sateenpiiskama lumiukko, ei MrJärki ;)

2 kommentarer:

  1. Vilken himla tur att du räddade lådan, den är ju perfekt! Och visst är det chrysantemum och just de här vita som går åt grönt i mitten är så vackra. Får de bara vatten håller de sig länge, sen kan du sätta ut dem.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Det bor en roskisdykare I mej oxå. Tur att du hittade den. Den är ju fin till alla tänkbara saker

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...