tisdag 11 mars 2014

Jag vill styla hus härefter!!

Men att bo i ett städigt hus....
Ja'a  ni.... det är besvärligt,
om man är en bekväm människa, som jag.

Hela huset är dammfritt! Alla fönster är ny tvättade !
Varendaste köksskåp är städat,
och alla dörrar av torkade.
Vitrinskåpet i köket är ordat!Det blev fint.
Spisen i köket blänker.. likaså kakelraden.

Kläderna i alla klädskåp är ordnade i snygga rader.
Klädrummet kunde man visa på bloggen så fint är där.
Herrskjortorna i snygga strykta rader, färgvis!

Allt onödigt "krimskrams" är bortplockat.

Tvättkorgen är tom, inget byk som hänger på tork.

Allt är alltså inne i skåpen på sin plats,
inte på ett arbetsbord lite ungefär där i närheten...

Gästrummets sängar är bäddade som om jag hade gått armén.
Alla prydnadsdynor är placerade med tanke,
varendaste rynkning eller volang ligger rätt....

Inga bokhögar på nattduksborden...
Inga tyghögar vid symaskin.
Nu är det fina färska blommor som gäller.

Riktigt onödigt var dethär stylande inte heller ska ni vet.
För jag hitta mina svarta läderhandskar som varit borta hela vintern...
De fanns längst in i skåpet med MrJärkis någonslags "fotis" benskydd.
Daaaaaa... vad gör mina nya fina handskar där!!!????

Varför ser det inte alltid ut hos oss så här!

Och för att det nu skall hållas såhär städigt,
så meddela jag MrJärki, att nu flyttar vi ut i garaget.

Vi sover i varsin bil och grillar maten ytter om,
och naturligtvis duschar på jobbet.
Han blev tyst och stirrig, igen!

Sen placera han sej på soffan med fötterna på bordet...
och titta på den DAMMFRIA tv'n.






2 kommentarer:

  1. Ursäkta.....jag måste fara ut och lugna ner mig innan jag kan läsa färdigt! Sånt här förbjuds ju i blogglandia....har du inte veta det??????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tilda... vad är det :)
      Fast jag är såå glad om jag inspirerar dej.
      När jag eeeen gång har så städigt att jag håller på att spricka av glädje så kommer du galopperande med regler...
      Men vet du det är tungt, jag kan inget göra nu för då blir det råddigt igen. Och nu just skulle jag vilja sy!! Den känslan har minsann lyst med sin frånvaro hela förbaskade vintern.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...