söndag 21 december 2014

Ögonblicket innan jag blev "mökkihöperö"

Jag har varit en vecka vinterledig från jobbet.
Lite mera jul hos oss än förra veckan så är det väl,
men faktiskt inget att hurra om.
Jag skada nämligen menisken för någon vecka sen och den lindrigt sagt........ jävlas nu med mej.
Och humöret har nu inte annars varit på topp heller.

Men visst går livet vidare... fast jag haltar.
Underligt nog.

Min älskade son blev ett år äldre och hans förstfödda fira dagisjulfest.
Dit var famo också inbjuden
(bättre så....för annars hade jag garanterat ,stått med en blå frusen näsa tryckt mot fönstret och följt med utifrån)
Visst är det gulligt när en tre åring sjunger julsånger på fin/sve/eng.
Duktiga tanter som övar sånger med de små liven.
Famo..hon var så betagen så kameran glömde hon totalt.-suck-
Men jag är ju första gången famo...för tusan.
Finns det annars sötare Lucia än ett dagisbarn.

Just innan jag blev "mökkihöperö"
så gick (läs halta) jag ner till forsen som finns ett litet stycke från oss.
Solen gick i moln naturligtvis(passa dagens tema precis)
men passa på att ta några foton iallafall.
Ju längre jag stirra ner i det virvlande vattnet så desto flera
"Camilla-Läckberg-offer" flöt förbi.....
Inte passligt att läsa deckare ....just innan man blir "mökkihöperö".

Kom då också underfund med att jag borde nog få bo i ett slott iallafall.
Åtminstone i december månad.
MrJärki han blev stirrig i blicken igen ....då jag upplyste honom om mina framtidsplaner.


Tänk att få pynta med ljus i alla fönstren till jul.
I mitt nästa liv.... så hoppas jag på att födas i salongerna på Downton Abbey,
inte i köket ....utan i salongen!!!


Min älskade moster hörde om mina grå köksskåp...
Dök in i ett skåp...muttra och mumla...
grävde en stund i sitt hemvävda mattlager...
sen så dök hon fram med rufsigt hår med
"the köksmatta"
som passar alldeles perfekt i vårat kök.
Grå med riktigt lite rosa.
Fint eller hur.....?
I'm i lööööv ....med en trasmatta!

Annars så är det ganska färdigt här i våran "röda stuga"
Julgranen klädd!
Köttbullarna de är stekta, kryddkakan bakad,
lådorna köpta från Bosgård.??!!!
(MrJärki orka inte höra på mitt suckande)
Julgodiset uppätet!!!
Skinkan tinar i kylskåpet.
Ljuset i bastufönstret lyser...
Ljuslagret förvinner faktiskt oroväckande.....
Månne annars de nya i huset "vårt" ...vet att det skall brinna ett ljus i fönstren om kvällarna.-suck-

Julklapparna är skaffade och packade.
Julgubben han har redan hämtat sin garderob till vårat gästrum.
Tänkte annars dela säng med honom nästa natt.Det ni!!!
Fast det lär gå lugnt till,
för MrJärki bjöd mej nyss på en stor mugg glögg.
Herrgårds som är spetsad med whiskey.
Gott som tusan om man gillar whiskey. Hick!!

Något skulle jag ännu berätta men ...

Och inte tänker jag ännu önska er God Jul.
Sköt om er och stressa inte ihjäl er.



6 kommentarer:

  1. Det börjar se ut som ditt snart....härlig matta! Roligt att höra ett livstecken från dig.

    SvaraRadera
  2. Åjooo.. visst lever jag. Men ibland så blir man bara lite tystlåten...
    sa Winston Churchill.
    Och det var evig lögn det har aldrig sagt... jag bara höpöttär....
    men visst lät det bra!! :)

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra av dig. Och visst brinner det ljus i ditt gamla hem, åtminstone i köksfönstret brann det nyss när jag gick förbi. En riktigt skön Jul till dig och Mr Järki.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att jul-huset lyser!!!!
      God Jul till dej också ♡

      Radera
  4. Julefrid och --fröjd till dej o dina kära.Hoppas menisken lugnar sig till julen.Jag har oxo fått menisken putsad på Orto i H.Fors.de blev nog så bra. :)

    SvaraRadera
  5. Tack Kethe. Och God Jul till dej också.
    Jag haltar på ....så det blir en annorlunda jul i år,
    lite mindre stök och pynt.... färdig köpt mat till en del... men julgubben kommer iallafall :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...