onsdag 22 juli 2015

Sommar fynd.

Loviisan Aitta klick är en plats som man skall ha tid
och pengar förstås att nosa sej igenom.

Då jag kom dit en vardags eftermiddag,
var där passligt med kunder,
så man fick fingrera i lugn och ro.
Kameran glömde jag i bilen... så inga bilder.

Men eftersom jag är i någonslags "köpförbud"
och vi inte har utrymme (för allt jag vill ha)
Plus att jag egentligen vill ha lite tommare, rymligare omkring mej nu.

Så från Loviisan Aitta kom jag ut med en liten ros i vas.
Måste nog erkänna....
att när jag såg dem uppradade på en hylla 4stycken
så var min första tanke
-nä nu jävlar! Säljs det riktiga små rosor i glasburk med vatten för 10euro!!
Så äkta ser den ut. "vattnet" är något slags lim som håller rosen på plats.
Nu finns den på mitt nattduksbord.

Men trots små inköp så fick jag en liten hjärnomskakning i inredningsfacket
som tydligen helt förmossats i min hjärna.
Det känns roligt att liye plocka om här hemma.
Spika upp lite smått när MrJärkis vakande öga vilar ;)





 


Sen blev det förstås ett besök i Riviera Maison som finns på samma gårdsplan.
Där tänkte jag tappa allt förnuft,
men kom ner på jorden och det blev bara ett receptstand på rea och servetter.
Men där fanns massor av möbler och lamppor
och annat småplock jag hade genast kunnat bära ut.

 
Rottingkorgen minns jag inte om ni sett men egentligen är det mattan jag vill visa.
Den hitta jag tidigare i sommar från Lyckan i Borgå. Bomullsmatta av märket Boel&Jan.
Lite dålig bild men kanske det senare kommer en bättre från gästrummet.
 
Jag gillar den för att den är vit men ändå mönstrad.
Det var det för idag.
Sköt om er sötnosar <3
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...