torsdag 30 juli 2015

Mörkt i bastun!

Vi (MrJärki) håller på med en facelift på bastun.

Ett projekt övertalning som börja för en tid sen.
Och trägen vinner... som det heter.

"Målningen" skaffades, fast inte så mörk som jag hade planerat.
Fast åandrasidan vad som helst är bättre än gulaktig panel.

Om det hade gällt mej så hade säkert allt varit penslat redan.
Men när det gäller MrJärki så är allt inpackat som en julklapp.
Snyggt.. rakt och jämnt i brunt skyddspapper.
Hela golvet naturligtvis, varmvatten beredaren,bastu ugnen och varenda kontakt.
Jag kan slå vad om att det finns inte en målfläck på skyddspappret när det är färdigt.
Jag fråga nog om han tänker måla som Mr Bean...
lägga en raket i målpytsen.

På den tiden som han packa in bastun, så hade jag målat det jäkla taket och väggarna.
(och beredaren
och lampan
och kakelgolvet i både bastun
och duschen
och ytterdörren
och postlådan)

Ni kan förstå hur chockad han var för något år sen när jag måla en byrå vit.
Utan att tömma lådorna....
och inne på sovrums parketten. Visserligen nog med några Hbl som skydd.

Jag beundrar hans perfekta tålamod att göra grundligt och snyggt.
Och snyggt kommer det att bli.
Passligt mörkt, och det är ju bra.
För desto äldre kvinnan blir så desto mörkare bör bastun bli.
Dagens hjärnsläpp sötnosar.




4 kommentarer:

  1. Nu fattar jag varför bastun inte är färdigt målad redan...nog borde du ha gjort allt själv! Klart att det blir snyggt om man gör sådär förstås...

    SvaraRadera
  2. Aha...jag som bara har en nerv!
    Och så har jag köpt så snygg "laudeliina",
    vart har min svenska tagit vägen,
    som jag skulle behöva breda ut på lavan och pronto!! Märker du hur språkbegåvad jag är.

    SvaraRadera
  3. Beundrar er som alltid orkar hålla på med olika projekt!

    SvaraRadera
  4. Nej snälla Carita vi har sååå sällan något på gång överhuvudtaget.
    Men jag är så bra på att överdriva så det verkar mera :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...