torsdag 24 mars 2016

"Less is more...i år"

Det har landat en hel svärm med gula fåglar i mitt påskris.
För gräset..det växer liksom liiite dåligt i kökslådan,
fröna kom liksom aldrig i mulden.
Visst sådde vi med småpojkarna,
och det växer fint,
men det finns hemma hos dom det.

Påsk pyntet går under rubriken
"less i more, i år"
och det av den mycket enkla och lata orsaken,
att jag orka inte ta mej upp på vinden
för att plocka fram allt gammalt pynt.
En hel del nytt blev det ju nog i år.

Nu är kylskåpet så fullt att dörren knappt går fast.
Där finns mat för hela helgen och till många personer.
Här skall det både bakas och lagas god mat.
Lite fint solsken hoppas jag på också förstås.


GLAD PÅSK ALLA HÄXOR

ja och vi syns väl på Blåkulla i helgen.
Jag kommer sen på våran Dyson,
för en kvinna i min ålder åker inte kvast så långa sträckor mera.













2 kommentarer:

  1. Fina tippor!
    Mitt påskgräs kom inte ens he de blev i butiken ja tror att jag sätter en persiljakruka på bordet istället grönt som grönt.
    Ha en skön påsk!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...