onsdag 16 mars 2016

London igen...

Det gick som det brukar när jag skall shoppa med "shoppingbromsen" MrJärki som sällskap.
Jag hittar ingenting utan står och håller i hans rock när han provar sportkläder.
Nu var det ännu *Sales* på Lillywhites så han gick ju bananas...i 5 våningar.



Och bara för att jäklas, så drog jag in honom till Laura Ashley....som finns i närheten av fina varuhuset Harrods. Där gick vi in genom en dörr...
MrJärki fota mej under en massiv kristallkrona brevid några Prada väskor....
och så gick vi ut genom följande dörr.
Vi har i allafall varit där.
Ett par säkert bekväma sommar sandaler hitta jag sen i skyltfönstret, helt i min stil....:)
Inte Birkenstock precis...



Men tji fick jag...han var den som provsatt möbler, kände på tapetkvaliteten...prata med försäljaren.
Alla tapeter var nedsatt så jag föreslog att vi köper till sovrummets fondvägg.
Då blev han stirrig igen. Han kände sej ju trygg att vi inget stort kan handla för vi är med flyg.
Och nåjaa...egentligen så skämta jag nog också.


Efter Laura Ashley blev det en pub som fanns i nästa gathörn. Mysig med tygvimplar och gott te.



Marks&Spencer orka jag inte besöka tills jag såg att det fanns också en avdelning som hette Home.
Följande stora varuhus var Pimark. Nu blev vi båda stirriga. Och var helt färdiga att svänga i rulltrappan.... men som tur så missa vi utgången och kom till barnavdelningen.
Nu shoppa famo loss...små pojkarna fick stora högar med kläder för sommaren.

Jag har blivit så förtjust i sångerskan Adele...men bestämde mej för att då vi en gång skall åka till London så köper jag hennes skiva där. Så nu sjunger Adele med Monica då vi susar fram arbetsvägen.
Jag tycker själv vi låter riktigt bra ihop.... ;)


Har också alltid varit förtjust i Cath Kidstone produkterna....men aldrig köpt någonting ändå.
För egentligen så är jag så trist och enfärgad som bara en kvinna kan vara,
så de här över romantiskt mönstrade känns otroligt vågat i min smak.
Men MrJärki var placerad på en pub... och så hände det.
Jag köpte min sommarväska för 2016.
Fast min shoppingbroms undra nog sen om jag väntar en våt sommar,
när väskan är gjord av en vaxduk.
Han överlevde nog.





Hela butiken var så vackert inredd, blommiga tapeter och olikfärgade dörrar på provrummen.
Man fick lite känsla av att man besökte någons otroligt vackra sommarstuga.
Det gjorde inte saken bättre av att på Heathrow har de också en affär. Där var ju allt ännu sen lite billigare. Så jag spendera en god stund där också. Men köpte inget mera där.

Men voila...   min regntåliga sommarväska.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...