måndag 21 oktober 2019

Astrid Glad

Och så forsätter vi....

Jo bilen min...ni minns säkert Fransyskan,
hon har lämnat mej.
Eller hon blev nyckfull som en gammal kärring.
Vi åkte bara när hon så tyckte.
Sista veckorna så åkte jag mera bärgningsbil än egen bil.

Så då blev det ett nytt åkdon.
Men jag är ju totalt ointresserad av bilar så det gick snabbt.
Sonen hitta enligt min önskan  "liten med många dörrar",
sen jag åkte faktiskt in till bilaffären ensam.

Genast som jag såg den lilla gråa bland alla andra bilar så visste jag...
och sa till försäljaren -den tar jag, tack!
Registerplåten avgjorde affären.
Den lilla grå Astran med registerplåten ILO- blev min.
Nu heter hon Astrid Glad.
Försäljaren sa att det var första gången han sålde en bil p.g.a registerplåten.
Int' har han varit med om mycket då han heller.

Då jag kom hem senare den dagen och erkände för MrJärki att jag då äntligen köpt en annan bil.
Hade kört turvis med hans och sonens, så var han märkbart lättad.
Han hade i åratal påpekat att bilen är S-L-U-T!!
Men när det gick upp för honom, att jag aldrig provkörde bilen...
blev han så där stirrig igen,. -suck-

Vi har nu haft en sommar tillsammans, Astrid och jag.
Allt väl...hon är inte Fransyskan men helt ok.
Och vi har faktiskt tillsammans tagit första fortkörningsboten redan.
Tyvärr var MrJärki med så han blev stirrig...igen.
Men han har blivit bättre med åren det går fortare om.


Ha det bra.

Monica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...