lördag 20 november 2010

Fattigmans snö

Sitter och väntar att bastun skall bli varm. Vilket gör att jag fingrerar här då åter. Har igen försökt att få ett gulligt snöfall här i min blogg. Många har det, men hos mej snöar det inte. Fast jag gör som alla säger,ungefär iallafall... Nu får det vara!! Jag hitta en prickig bakgrund så det får vara min fattigmans-snö. Det var ena orsaken, den andra och den ärligare är att jag avskydde min tant-tapet till bakgrund. Fick migrän för jag tyckte den lukta hårlack och eukalyptys pastiller... ; )
Nu är glöggen framplockad och ljuset i "bastufönstret" tänt....
Här är också några bilder innifrån bastun. Vi har stjärnor i taket. Mycket snyggt och bra påhittat av våran elektriker, som fick fria händer med våran bastu. Bastulaven gjorde han är också lite extra.Det får bli en annan gång bild av den. Han är en äkta tusenkonstnär och mycket händig. Jag skulle nog hålla honom sysselsatt  hos oss några år iallafall. Det här sista blev nog lite av en lovsång till Tero....

2 kommentarer:

  1. Håller med om att den här bakgrunden ger en skönare känsla =)
    Förresten...hur går det med spegeln?

    SvaraRadera
  2. Ja'a är det int' de'!! Tur att jag hitta tillbaka var bakgrunderna finns....
    Jag märker att jag kan lita på dej också vad gäller spegeln, tack söta vännen ;) (Den lutar mot soffan fortfarande...)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...