söndag 26 december 2010

Ishockey...dumt spel!!

Och så var det då över, det som man har väntat på i månader.
Vi firade julafton med matbordet  fullt av familj.
Det var glatt och ljudligt....
vi är en ganska pratsam och skrattande familj.
Och när samtalen går på finska och svenska
och skratten ljungar så hörs det minsann.
Så jag kan tro att Tomten hade lätt att hitta till oss.

Tomten ja...(läs Sonen)
han hämtade till Mannen (50år) ett ishockeyspel..
En match tog vi igår, 11-2 förlorade jag.... Dumt spel!!
(vadå dålig förlorare)

Men det allra bästa är att placera sej i läs-stolen, nya boken
chokladen, vin i glaset, chokladen,vinet,chokladen....
Elden sprakar i spisen och diskmaskinen surrar (tackgodegud att den finns)
Och i morgon börjar vardagen igen....
Helt ok egentligen .

4 kommentarer:

  1. Suuret kiitokset kinkkupiirakasta (ja suklaasta!). Lukemisen sijaan ilta kului mukavasti navetassa mutta nyt... piirakkaa, viiniä ja suklaata. Niistä on tämän illan pienet ilot tehty. :)

    SvaraRadera
  2. Olipas iloinen yllätys tämä... :)

    SvaraRadera
  3. Så roligt att hitta hit till dig och din fina blogg! Hoppas att det gick någorlunda bra att möta vardagen igen.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Vardagen tycks komma om man vill eller ej...
    Helst skulla jag nog vara hemma och pyssla o fixa, men jag tror Banken har en annan åsikt om det ;)
    Just nu skulle jag sy ett lapptäcke i linne och i ljusa färger...
    Roligt att du kom på besök.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...