måndag 20 december 2010

Lucka nr: 20

Dagens lucka blev i senaste laget....
men den innehåller alkohol,därför sen "pressläggning"...

Vi har haft ledig dag båda idag....och jag har fått då så  ingenting gjort!
Vi åkte visserligen till Ikea på dagen.
Mannen var.. lindrigt glad att vara med i denna butik, igen!
Men jag behövde honom och det gick supersnabbt,
lite ljus och en soffa... pangbom allt i paketbilen och plåthästen mot Borgå.
Där var jag i julgrans "skogen" och blev 30e fattigare.
Andra gången i mitt liv jag köper en julgran.
Men det är väl så att när man lever tillräkligt gammal ,
så får man vara med om allt möjligt.

Nå... just nu är det en kaka i ugnen som mannen för till jobb imorgon...
Det skulle bli en kryddkaka, men det fanns lite dåligt med kryddor hemma...
så då improviserar man..... lite kanel och russin,
sen hitta jag lite kardemumma...
men sen hällde jag  i en stor klunck med Cognac i smeten..
Det måtte bli succè imorgon.
Borde jag kanske säga att dom ska ta bussen hem...
Äh.. dom är också så gamla att dom kan vara med om alltmöligt... ;)

Här doftar himmelskt iallafall.

1 kommentar:

  1. Tänk Moni...vi bor två kilometer från IKEA =D

    Tusen tack för den fina julklappen som väntade på mig i postlådan idag!
    Kram Nina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...