tisdag 21 juni 2011

insnöad!

Jag vandra lite runt bland bloggar ikväll.

Jösses så många  fina hem,
trädgårdar och duktigt folk det finns.

MEN  sen läste jag  i flera bloggar
att nu är det bloggtorka....
hos många.

Så det är ju DET... som jag lider av!!
Bloggtorka - på latin ungefär
"In Arduis fidelis" - Trogen i motgång. ;)
Jag kan ju inte visa samma jäkla
pionknopp flera gånger...

Jag hoppas på lite fräsch inspiration,
om inte förr så iallafall när jag börjar
pynta för midsommar kvällen. 

Så kanske jag visar något annat då...
En prästkrage i Akvaviten om inte annat ;)


*******************

Täällä ei oikein homma luista.
Ei ole mitään kerrottavaa eikä näytettävää.
Enhän minä sitä samaa helkkarin pionin nuppua voi taas näyttää.... ;)

Mutta en ole yksin tässä karmeassa taudissa, moni kanssa sisar
potee sitä samaa, luojan kiitos!

Mutta kyllä siellä blogilandiassa on monta tosi ahkeraa naista, ompelee..maalaa.. vie anopin kalaan ....kastelee....sisustaa..
matkustaa...
ja tämän naisen suurin saavutus moneen päivään on ....... imurointi  ;))

9 kommentarer:

  1. Nå vaa.. Troar att alla har lite blogtorka just nu..Du såg ju att det var hästarna jag fota det tyder ju på lite torka..
    Men nu skall vi fira midsommar!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Torka har vi nog alla mellan varven.
    Den kommer åter ska du se :)
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  3. Känner nog också igen symptomen. En liten "kreativ" paus är medicinen :) Bloggandet är ju ett slags skapande verksamhet och man kan ju inte vara kreativ i ett. Inspirationen kommer nog tillbaka i sinom tid :))
    Önskar dig en riktigt avkopplande och trevlig midsommar!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Hahhaaa, en så fin knopp du visar nu då! Jaa, man hinner inte med så mycket bloggande nu på sommaren, när det finns så massor av annat att göra, som inte precis är fotodugligt med nyhetsvärde?
    Men du skall ha en riktigt trevlig Johanne!

    Kram!
    -Pia-

    SvaraRadera
  5. Nåjo, jag har också märkt att det är bloggtorka. Funderade just om jag åter skall fota vedhögen. Det är ju inte samma hög som sist... men kom till det att en oinsatt inte ser nån skillnad! Egentligen är det ju positivt att inte ha några nyheter, för dom är inte alltid så positiva:)

    SvaraRadera
  6. Att blogga är att skapa och ibland så finns inte den där skaparlusten riktigt...så är det bara. Men får man vila sig i form några dagar så brukar det "rinna till" igen....vi väntar så tålmodigt på dina inlägg och inte gör det något om samma pion kommer flera gånger inte =)

    SvaraRadera
  7. Ett trist faktum - alltid finns det inte något snyggt eller intressant att visa upp. men du kan ju i alla fall alltid skriva texter i dina inlägg för det piggar upp åtminstone mig och det är du super på! Skön midsommar!

    SvaraRadera
  8. :) Älä kuule välitä, ei sitä aina jaksa eikä tarvii touhutakaan...Minä en ole edes imuroinut :D
    ;D
    Mukavaa juhannuksen aikaa ♥

    SvaraRadera
  9. Har lidit av samma virus allt emellanåt, bäst att blogga bara då man har lust, annars känns det bara som arbete utan lön! Men kommentarerna piggar alltid opp och får en att fortsätta, inga kommentarer = ingen blogg...
    Ha en skön midsommar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...