lördag 11 juni 2011

Tack vare hönskakkan!

Jag önskar lite regn om natten nu!
Allt blommar slut innan man hinner riktigt förstå.
Min enda vita pion har tydligen bestämt sej att ha bara en blomma i år,
den slog ut i veckan o nu är det förbi....
Tur att de andra, de rosa, har mera knoppar.
Och jag som inte vill ha röda blommor så nu blommar också en RÖD bondpion.
Jag har visserligen köpt den som vit,
men nu blommar den med sin första blomma, RÖD!
Men kolla mina köksblomlådor, vita och rosa pelargoner
och vita verbena(tror de heter så)
Det är nog tack vare hönskakkan de håller på att blomma ihjäl sig.




Nu  ska vi snart åka till min morbror på sommar kaffe o kaka.
Han blev faktiskt  60år  för en tid sedan,
han läser inte det här så jag kan lite skryta med honom,
att det skulle man inte tro!
Och det skall bli roligt för där samlas idag en del av släkten.
Det brukar bli mycket skratt o jubel,
för min släkt  är en mycket högljudd o skrattande samling :)
Nu skall ni ha det bra i hettan,
kom ihåg att dricka ;)

6 kommentarer:

  1. Och jag som inte har planterat nånting i balkonglådorna ännu...fast då behöver jag inte vattna heller:)Dina blommor är nog så fina(lite avundsjuk är nog)

    SvaraRadera
  2. Fin blomsterprakt hemma hos dig!!

    SvaraRadera
  3. Hej Monica
    Vilka härliga blommor du har o va de blommar .
    Ha en trevlig fest :)
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  4. Fina blommor har du, trots torkan. HÄr regnar det ikväll igen. Började just när jag kom till skylten där namnet på samhället jag bor står.
    Nu blev jag verkligen avundsjuk. Här jobbas det hela helgen så det blir varken vitt eller rött, haha.
    Hoppas du får en skön fortsättning på helgen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Vilka baddare till blommor!!!!!! Vad gör jag för fel??? har hönskakka, sol och vatten, men inte blommar de sådär inte!

    Trevlig start på ny veckan!
    Kram!
    -Pia-

    SvaraRadera
  6. Huhuh! Såå fina blommor ! Det var nog dunderkakka för så fint blommar det hos dej! Hoppas kalaset blev trevligt!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...