torsdag 16 juni 2011

Simsalabim -Vit blev rosa!!

Den var vit från början.
Gårdagen var en sådan dag som vi kunde radera
från historien!!!
Den blev onödigt dyr (läs egen dumhet) och sluta i oro!!

Den börja 5.30 och sluta 01.30!!
Så idag är bloggerskan som ett utskitet lingon.
Sorry uttrycket!

Min svärmor i tiderna
hon använde ofta välkryddade uttryck,
och efter att ha levt
under samma tak med henne i över 20år så....

Jag fick paket från Adlibris häromdagen,
det innehöll några böcker till Mannen och några till mej.

Men min Anna Örnberg var nog lite av en besvikelse.
Tycker nog mera om de 2 tidigare jag har.
Men sen fanns  där också Sanselig sommer
av Franciska Munck-Johansen.
I den boken skall jag vila min ena nerv senare ikväll.
Ljuvliga bilder, det här kallar jag ögongodis!!





Jag kom just underfund med att jag behöver ju en PORT!

*****************************************

Eilinen päivä on nyt poistettu historian kirjoista!!
Se oli aivan liian pitkä ja ongelmallinen muutenkin.
Ja minulle se tuli kalliiksi (oma vika) kun herra poliisi kirjoitteli minulle lappusen.

Tänään olen selaillut ihanaa kirjaa minkä tilasin Adlibrikselta. Se on täynnä silmänruokaa ja kansikin on niin kaunis että tämän kirjan jättää oikein mielellään esille.

Hortensia kukka siinä ensimmäisessä kuvassa oli valkoinen kun sen ostin keväällä.Ja tosi hyvin kukkinut onkin, ja nyt se onkin sitten roosanvärinen. Kyllä sekin kelpaa minulle.!!

4 kommentarer:

  1. Ja ibland har man otursdagar .. Boken Sanselig sommer ser frestande ut, hoppas på att vinna den i utlottningen hos Landlige hjem :)
    Hortensiorna är nog spännande blommor när det växlar färg enligt hurudan jord de växer i. Har förstått att den vita inte skulle byta färg, men den tycks ju nog göra det i alla fall. Jag har också en vit Hortensia, eller det var den i alla fall i fjol.
    Ha det så bra!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Ja en ljuvlig bok ser det att va... Skulle ha lust att beställa men har inte gjort slag i saken....
    ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Ingen vidare dag, nä. Men boken, den måste man ju skaffa!

    Hoppas helgen blir trevligare - och billigare!

    Kram!
    -Pia-

    SvaraRadera
  4. Ihana on tuo lehtesi, kyllä nainen kaipaa kaunista silmänruokaa ! Kiva yllätys kun hortensia muuttui vaaleanpunaiseksi :)
    Kivat paljastukset sulla edellisessä postauksessa, varsinkin se ihailija juttu :D
    Mukavia kesäpäiviä sulle ♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...