onsdag 7 december 2011

En tomte från Gamla stan.

Denhär tomten kom till oss redan i fjol.
Gillar den mycket i sin enkelhet.

I år så hänger han i köket på
"svarta tavlan".
Det står skrivet Hönsen på den.
Vi har inga hönor,
det lär räcka med mej.
Nej det är att vi skall komma ihåg fågelmaten.

Det är så att vi har ett fågelbord som vi (läs mannen)
matar småfåglar, ekorrar ...ibland större fåglar.

Grannkatten han ligger under en gran och väntar
att talgoxarna skall bli så tunga
så de faller i munnen på honom
.
Det är säkert hans  favorit Take away ställe.....

3 kommentarer:

  1. Hahhaa!!!!! Take away!
    Jag är familjen fågelmatare, och då menar jag småtippor. Well, i går hade jag fem skator och en ekorre som söndrade alla mina matbord (jag tror det är skatorna, inte ekorren). Gubbstrutten for i pyjamas ut med kvasten i högsta hugg och skrämde i väg allihopa!!! Jag frågade honom varför han gör så, för de är ju levande varelser allesammans, så sa han: ja jag menade inte ekorren (så nu vet vi, att man kan köra bort bara EN DEL av djurarterna)!?!

    Sucka mitt hjärta, men brist ej..once again...

    Kraamar, min vän!
    -Pia-

    SvaraRadera
  2. En fågelbräda sku jag oxå vilja ha (månne tomten hörde det?). Men snön min vän, jag bor ju norr om ring trean, dvs. bakom varggränsen, hihi, så här är det alltid lite kallare o. mera snö .. :)
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Hihi...den va bra "Take Away"..så mysigt att titta på alla SMÅFÅGLAR när dom kommer till det dukade bordet..Fin tomte...
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...