torsdag 19 april 2012

Riskrans!

Alltså det är ingen konst alls att göra en riskrans!

Det som är svårt är..
att få den jämn och rund!

Mitt björkris var inte av bästa kvalite förstås,
alldeles för mycket hängen.
Fast jag frisera nog kransen ganska så friskt med sekatören.
Men ändå blev där kvar,
fast det gör inget för den skall vara utomhus.

Jag blev glatt överraskad på jobbet igår.
Fick boken Kaarnasydän ja sammalkranssi av Marja
som jobbar på samma ställe.
Den ljuvliga människan hade av någon orsak två böcker,
och fundera att vem skall hon ge den andra åt.
Och då tänkte hon på mej.
Jag blev superglad!! Kiitos Marja!!

Idag så inhandlades då 3m spets till kransen,
och nu så hänger den färdiga (ojämna) riskransen på våran ytterdörr.
I hobbybutiken fastna också Tildas vårideer i handen...men en liten besvikelse är den nog, för mej iallafall.

Så här jämn och fin är den i boken!
Men jag kompensera med mera spets istället :)

4 kommentarer:

  1. Din krans blev så fin så, och dessutom är ju nog det operfekta det mest perfekta och personliga, eller hur! Själv har jag aldrig vågat prova ens... :/

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Kransen blev riktigt fin! Tack för din kommentar hos mig. Det kan nog gå den vägen att jag kommer hem med lika många nya fynd som jag blir av med gamla. Vi får se .. :)
    Ha en skön helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Som sagt, ska inte vara helt perfekt.Med ditt fina spetsband så blir det jättebra;) ha en fin dag / kram Anne

    SvaraRadera
  4. Tycker din krans blev jättefin!!!Tack för grattet hos mej!!!
    Ha en skön helg ..
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...