söndag 8 juli 2012

Kullerstens race i gamla stan

Klockan 12:00 börjar gudstjänsten i Domkyrkan!

Ranskatar rullar närmare kyrkans parkering redan 11:30,
men inte en endaste plats att knöla in bilen på.
Så det blev att lämna åkdonet ganska långt ifrån kyrkan,
och så tog vi en genväg genom vackra gränder till kyrkan.

Och vid en liten stuga med gaveln mot gränden säger mamma
-där bodde min famo när jag var liten!
Huset var så litet 1rum och kök och inklämt mellan två hus.
Helt ny info!
Kanske man borde oftare vädra tanten i gamla stan ;)





Det var också konfirmation idag i samband med gudstjänsten.
Måste erkänna att jag sucka djupt då jag märkte det.
För det brukar räcka länge och plus att det är så tusans rörigt.
Föräldrarna låter sina hjärtegryn stora och små leva rövare...
Hör lite vilken gnäll kärring jag blivit!!
Till följande blir jag väl som tanten som satt i en sidobänk.
Hon sov låååånga stunder med hakan mot bröstet....







Dagens pioner är i vas.
.

5 kommentarer:

  1. Så fina foton. Det ser riktigt idylliskt ut! Ser att ni drabbats av sorg. Varm kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Mysiga fina bilder du bjuder på!
    ha en fin dag..kram/anne

    SvaraRadera
  3. Läste bakåt i bloggen ,och får börja med att beklaga din stora sorg!!!
    Vackra bilder har du fotat!

    Må så gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...