onsdag 4 juli 2012

Sommarpaj... en ålandsönskning och naturligtvis dagens pion

Nu har ni väl alla bakat Solis sommarpaj redan.

Rabarbern sjunger på det sista, men jordgubbarna är som bäst.
Reseptet hittar ni här HÄR .

Skall träffa mina bröder hos mamma idag.
Så vi skall sitta ute i trädgården dricka kaffe och äta just denhär pajen.
Hoppas den lyckas....

Och till sist dagens pioner ;)





Och ni som är på Åland, 
sjung ro-ro-till-fiskeskär högt
när ni rör er på stränder och torg..

Om ni då hör en liten gullunge sjunga tillbaka ajajajaj-puff
så är det famoshjärta Roni.
Som tycker alla barnvisors refräng
är just (trollmors)oajajajpuff.

Ha det bra alla i sommarvärmen.

And I also want to wish my new reader from Spain Welcome!


4 kommentarer:

  1. Aijai vilka Pioner !! H. Micki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag är helt såld...
      det finns nu 13 om jag minns rätt pioner i trädgården.
      Alla blommar inte i år ännu.
      Men jag väntar...

      Radera
  2. Jösses vilka pioner du har.
    Förstår att vill visa dom. Har själv ingen blogg och är första gången inne hos dej.
    Och gillar vad jag ser och din positiva humor.

    Bästa sommarhälsningar från Vasa.
    -maria-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillar :)
      Livet är ju inte alltid sååå roligt men det orkar och ids jag inte här gnälla och gnata om här inte.
      Ha det bra själv i sommar.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...