söndag 26 augusti 2012

Åbo, 8 månader senare....

Då jag fyllde år i vintras,
så fick jag som gåva en shoppingresa åt Åbo hållet.
Av många olika skäl har den blivit uppskjuten tills igår.

Först stanna vi i Kasvihuoneilmiö i Nummi.
Jag vet inte vad man skall kalla denhär butiken,
men på kvittot står diversehandel.
Och det är nog just vad det är.
Måste erkänna att då vi kom innerom dörren,
så tänkte jag svänga om.
Men då ögat vande sej med "djungeln"
så var där egentligen nog ordning och reda.

Och jag skulle ha kunnat shoppa allt möjligt.
Absolut släpvagn med då man åker hit.
Mina små fynd var två hjärtan och fyra vita linnehandukar.
Vita med en svag grön rand.
Kassaflickan sa att de kommer från arméns överskott...
Tänker sy dynor av dem.

Det var allt därifrån,
måste spara pengar och energi för att köpa hela Loviisan aitta...

Och tänk mitt bland sädesfälten finns en gammal charmig ladugård.
Det lukta ingen koskit, utan var fyllt från golv till tak med härligheter.
Enda minuset var att ALLA inrednings intresserade kvinnor
trängdes där just denna lördag.
Kunde inga foton ta utan att det fanns 5 okända kvinns på bilden.

Men med hem kom från Sia världens slöfock,
och det skall han få fortsätta med att vara för han skall hålla upp terssdörren.
Och en tavelram behövdes också.
MrJärki trodde inte sina ögon när han inte behövde konfiskera mitt bankkort.
En liten gullig kristallkrona,Bloomingville, fingrera jag nog länge på.
Personalen får nog putsa och polera där.....
Hade tänkt hänga den i tuppen hemma, men......

Så åkte vi till Åbo och till Dennis,
och du herriguuud vilken pizza.
Nu har jag ätit mitt livs bästa. Hit kommer vi definitivt igen.

Eftersom det var 8 månader sen min födelsedag,
så köpte jag mej också en presant,
naturligtvis!!
Och om jag shoppat med förstånd härtills... så nu sket det sej!
(MrJärki med sällskap satt på en öl.....)

Om vi säger som så att nu hålls bankkortet i plånboken en tid framöver.
Det blev en supersnygg klocka.
Priset nämns inte här, ifall att Mr läser bloggen.
För det råkar nu inte vara heeelt samma summa...
som jag då, helt i misstag ...sade åt honom....;)



Dethär var inte den jag tänkte till tuppen.....

Min gulliga slöfock.
Dagen var helt lyckad och vädret var vackert!
Jag tackar och niger så paitun släpar Er alla 
som var inblandade igår.
Och vad tusan...plånboken kan man ju använda som flugsmälla........








8 kommentarer:

  1. Trevligt med shopping! Jag har oxå besökt Kasvihuoneilmiö och alltid hittat något att släpa hem :) Vill gärna se klockan du köpt :))
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Förstår att du hade en härlig dag.. Så det blev Loviisa ena dagen Och Lovisa andra dan..
    Hunden Slöfocken han har nog din lilla Roni iväg med, den är nog i rätt höjd ock skäller int !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo helgen har varit ganska så Lovisa betonad :)

      Radera
  3. Tänkte också att väldans stor toa hon har om den där kristallkronan ska hänga där :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo och min "blåsa"
      blir nog blyg i sådant glitter ;))

      Radera
  4. Oi nej!!!! Sitter nu hos min dotter (min egen pc har ej livstecken) och läser din kommentar! Oj nej, oj nej! Jag har semester, så jag har ej heller varit i stan (utan i Kimito)... Hittade ni någo loppisar alls??? Tänk, vi kunde ha setts där, om inte för min semester, eller att jag var på landet och inte hade möjlighet att läsa bloggen! Voi hitsit endå!!!!
    Du är nog rolig du...hahhaaa...i allt du skriver!

    Sköt om dig (kan inte sitta här och skriva hur länge som helst...)!
    Kraaaam!
    -Pia-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåu hätä mai frend :))
      Vi hade så mycket program så vi hann inte med loppisar... men nog hade det varit roligt att träffas.
      Du har nog en kiva arbetsplats det måste jag säga!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...